Jeżeli decydujesz się na zakup kalendarzy książkowych dla swoich pracowników lub klientów, zapewne zależy ci nie tylko na solidnej i eleganckiej oprawie, która pasuje do profilu Twojej firmy, ale też na znakowaniu. Logo firmy na kalendarzu jest zazwyczaj pierwszą opcja, która przychodzi do głowy, jednak możliwości jest o wiele więcej. Spróbujemy Ci przybliżyć kilka najpopularniejszych technik, abyś mógł lepiej wybrać kalendarz, oraz dostosować go do swoich potrzeb.
Wybór kalendarza
Na naszej stronie uzupełniliśmy już najnowszą ofertę kalendarzy książkowych (kalendarze dostępne od ręki: ZAZA i TANGO oraz kalendarze na indywidualne zamówienie). Możesz wybierać spośród klasycznych, skóropodobnych okładek, przeszywanych kalendarzy oraz bardziej oryginalnych materiałów, np. imitujących korek, dżins czy drewno. Większość z nich jest termoprzebarwialna – daje to możliwość tłoczenia logo z gwarancją jego dobrej widoczności. Te fragmenty oprawy, na których wykonano tłoczenie, różnią się kolorem od reszty, dzięki temu znakowanie jest dobrze widoczne zawsze, a nie tylko pod odpowiednim kątem.
Jeżeli zależy Ci na tym, aby kalendarz był oryginalny i dopasowany np. do kolorystyki logo, polecamy indywidualne zamówienie okładki przeszywanej. Możemy wybrać dwa rodzaje oklein i połączyć je na jednym kalendarzu. Istnieje również możliwość wytłoczenia rocznika innego, niż standardowy, stworzenia ozdobnego tłoczenia „na spad” np. na grzbiecie kalendarza, spersonalizowania tasiemki, dodanie gumek w firmowym kolorze oraz zaprojektowanie stron reklamowych. O wszystkich możliwościach dowiesz się więcej w akapicie „Techniki znakowania”.
Format i układ kalendarza
Najważniejsza decyzja dotycząca wyboru kalendarza, to dobranie odpowiedniego formatu oraz układu dni – w końcu kalendarz ma być przede wszystkim funkcjonalny i dobrze spełniać swoje zadanie, czyli pomagać nam na co dzień w planowaniu. Możemy decydować pomiędzy pięcioma formatami – największym A4, średnimi B5 i A5 oraz kieszonkowymi B6 i A6. Na obrazkach poniżej możesz zobaczyć, jak wyglądają różnice w proporcjach pomiędzy nimi.
Jeżeli chodzi o układ bloku kalendarzowego, warto zastanowić się, w jaki dokładnie sposób będziemy z niego korzystać. Gdy lubimy mieć każdego dnia dużo miejsca na zapiski i rysunki, bo pomaga nam to w pracy, najlepszym rozwiązaniem może okazać się kalendarz dzienny. Każdy dzień ma swoja oddzielną stronę, dzięki czemu zyskujemy mnóstwo miejsca. Rozwiązanie sprawdzi się najlepiej u osób, które korzystają z kalendarza codziennie w biurze i nie mają potrzeby częstego podróżowania z nim (zawiera więcej stron niż tygodniowy, więc jest cięższy). Sobota i niedziela w takim kalendarzu może znaleźć się na jednej stronie, bądź na dwóch oddzielnych. Ciekawym rozwiązaniem jest również kalendarz tygodniowy – idealny dla osób, które planują wiele wydarzeń z wyprzedzeniem i chcą mieć widok na cały bieżący tydzień, aby o niczym nie zapomnieć. Jeżeli planujemy dużo notować, możemy zdecydować się na format A4 lub A5 z rozkładem tygodniowym, gdzie na stronie lewej mamy cały tydzień, a na prawej stronie kratkę na notatki. Z kolei jeżeli nasze zapiski są bardzo zwięzłe, kalendarz kieszonkowy A6 będzie idealny. Wszystkie układy naszych kalendarzy, możesz znaleźć tutaj.
Rodzaj okleiny
Wybór oklein kalendarzowych jest ogromny – od klasycznych, skóropodobnych, poprzez imitujące materiał i inne tworzywa. W naszej ofercie mamy dwie kolekcje okładek kalendarzowych – ZAZA i TANGO. Znajdziesz tam wszystkie kalendarze dostępne „od ręki”, które możesz dopasować do profilu swojej firmy. Klasyczne okleiny ze skóry ekologicznej, takie jak np. Nebraska w kolorach takich jak czerń i brąz, są bardzo uniwersalne. Świetną alternatywną dla niej jest okleina Vivella, z matowym wykończeniem i bardzo żywymi kolorami do wyboru. Mniej klasyczne, takie jak Denim, Acero lub nowość – Grafite, są oryginalne i wyróżniają się. Dobrym pomysłem jest też wybór kalendarza przeszytego – możesz wybrać któryś z oferty magazynowej (Portos, Margines, Linia Górna, Grzbiet, Passo, Przeszywane), lub stworzyć własny o podstaw. Aby ułatwić decyzję, przygotowaliśmy kalendarzowe inspiracje – poniższe zdjęcia pokazują, w jaki sposób dopasować produkt do swojego stylu.
Techniki znakowania
Istnieją dwie główne techniki znakowania na kalendarzach – tłoczenie oraz grawerowanie laserowe. Stosujemy je w zależności od rodzaju znakowania, jednak z reguły tłoczymy logo, a grawerujemy personalizacje. Dzieje się tak dlatego, że grawerowanie gwarantuje nam bardzo precyzyjne poprowadzenie linii – mamy pewność, że nawet dosyć mały napis będzie czytelny. Jeżeli chcemy personalizować kalendarze techniką tłoczenia, musimy liczyć się z wyższą ceną oraz brakiem możliwości wyboru czcionki.
Grawerowanie laserowe
Grawerowanie laserowe polega na usunięciu wierzchniej warstwy materiału za pomocą wiązki promienia lasera. Obraz, który otrzymujemy jest trwały i precyzyjny, jego kolor jest zależny od rodzaju okleiny kalendarza.
Tłoczenie
Tłoczenie polega na utworzeniu na materiale wzoru poprzez ściśnięcie go matrycą o odpowiednio wysokiej temperaturze. W ten sposób elementy logo są wklęsłe. W swojej ofercie mamy dwa rodzaje oklein – termoprzebarwialne, które tłoczy się metodą „na sucho” oraz przeznaczone do tłoczenia z folią. Na okładkach termoprzebarwialnych tłoczenie jest doskonale widoczne – pod wpływem temperatury okleina przebarwia się. Jeżeli chcemy tłoczyć kalendarz, który nie jest termoprzebarwialny, należy zrobić to z użyciem złotej lub srebrnej folii – gwarantuje to dobrą widoczność logo.
Okładka z nadrukiem
Oprócz powyższych metod możemy zdecydować się również na druk okładki – wtedy mamy możliwość zaprojektowania całej okleiny naszego kalendarza. Takie rozwiązanie należy jednak brać pod uwagę jak najwcześniej, ponieważ realizacja zamówienia może potrwać, a samo projektowanie nadruku również pochłania sporo czasu. Drukowanie okładki jest droższe niż podstawowe techniki indywidualizacji.
Metalowa blaszka z miejscem na logo lub napis
Istnieje również opcja zamocowania metalowej blaszki na kalendarzach z kolekcji ZAZA. Można ją zacisnąć na okładce kalendarza na górnej, dolnej lub prawej krawędzi. Występuje w wymiarach 2,5 x 5,5 cm (kwadrat) oraz 0,8 x 5,5 cm (prostokąt), w srebrze lub złocie. Napis lub logo, wygrawerowane na takiej blaszce, wyglądają bardzo elegancko.
Dodatkowe możliwości indywidualizacji
W zanadrzu mamy jeszcze kilka opcji dodatkowych, dzięki którym Twoje kalendarze będą prezentować się oryginalnie.
Tłoczenie niestandardowego rocznika
Rocznik, który występuje na kalendarzach z kolekcji ZAZA, nie jest jedynym dostępnym w naszej ofercie. Do wyboru jest 14 tłoczeń roku, które warto dopasować do charakteru logo.
Tłoczenia „na spad” na grzbiecie kalendarza
Oferujemy również bardziej skomplikowane wzory tłoczeń. Za dodatkową opłatą możemy stworzyć indywidualną, ozdobną matrycę, która będzie przedstawiać motyw związany z działalnością firmy. Tłoczenie może znajdować się np. na grzbiecie kalendarza, ale może obejmować też inna dowolną część okładki.
Wycięte registry
W kolekcji kalendarzy ZAZA registry są nadrukowane, jednak na życzenie klienta, istnieje możliwość wycięcia ich. Z kolei w kolekcji TANGO, wiele kalendarzy dostępnych jest już z wyciętymi registrami.
Okucia i zaokrąglone narożniki
Metalowe okucia to bardzo praktyczny i gustowny detal. Dzięki nim mamy gwarancję, że rogi naszego kalendarza nie postrzępią się w trakcie noszenia np. w torebce. Okucia, które oferujemy, występują w dwóch kolorach do wyboru – złotym i srebrnym. Możemy również wykonać okładki z zaokrąglonymi rogami.
Wklejki
Wielu naszych klientów decyduje się na zaprojektowanie wklejek reklamowych, które można umieścić w dowolnym miejscu kalendarza – najczęściej na początku lub pomiędzy miesiącami. Pełnią one funkcję informacyjną – mówią więcej o firmie, przypominają o ważnym okresie dla danej branży, reklamują konkretne produkty. Jeżeli zamawiasz kalendarze, które później chcesz rozdawać swoim klientom i partnerom biznesowym, wklejki reklamowe to świetny pomysł.
Wyklejka
Wyklejka jest elementem, który łączy okładkę z blokiem kalendarza. W tym miejscu możemy wkleić twoją reklamę – wtedy będzie ona widoczna na wewnętrznej stronie okładki z przodu lub z tyłu.
Przeszycia
W swojej ofercie posiadamy kalendarze przeszywane, zarówno w kolekcji ZAZA, jak i TANGO (gdzie jest ich o wiele więcej, jednak nie ma możliwości zamówienia przeszycia indywidualnego). Oprócz kalendarzy dostępnych od ręki, oferujemy przeszycia indywidualne – możesz je wybrać spośród tych przedstawionych na dole. Jeżeli nic nie wpadło Ci w oko, możemy zaprojektować przeszycie indywidualne, z użyciem okładek dostępnych tutaj.
Obszycie okładki
Zamawiając kalendarz z naszej oferty magazynowej ZAZA lub TANGO, możesz spodziewać się, że większość kalendarzy będzie obszyta nicią w standardzie. Jednak jeżeli zdecydujesz się stworzyć swój kalendarz od podstaw, obszycie jest opcjonalne – jeżeli się na nie zdecydujesz, możesz liczyć na to, że Twoje kalendarze zyskają znacznie na atrakcyjności. Z reguły kolor nici dopasowujemy do koloru okładki, jednak możemy również wybrać kontrastowy kolor, aby nadać okleinie oryginalnego wyglądu.
Tasiemki firmowe
W każdym kalendarzu znajdują się kremowa tasiemka, którą możesz zaznaczyć bieżący dzień lub tydzień i dzięki temu łatwiej go szybko odnaleźć. W kalendarzach tworzonych od podstaw oferujemy możliwość indywidualizacji tej tasiemki za pomocą nadruku bądź tkania. Szerokość tasiemki to 6-10 mm – dobiera się ją na podstawie proporcji motywu/logo, które ma się na niej znaleźć. Kolory tasiemek możesz obejrzeć tutaj.
Gumki
Przy indywidualnym zamówieniu kalendarzy, możemy również zdecydować się na gumkę, którą można zamknąć kalendarz, oraz gumkę na długopis. Tutaj możesz znaleźć dostępne kolory gumek. Wszystkie kolory oznaczone gwiazdką* dostępne są tylko na indywidualne zamówienie przy minimalnej ilości 1000 metrów.
Bloki indywidualne
Wnętrza, które możecie obejrzeć tutaj, występują w naszych kalendarzach w standardzie i różnią się między sobą układem i wyglądem, zależnie od formatu. Istnieje jednak możliwość zaprojektowania indywidualnego bloku kalendarza książkowego lub notesu. Możemy dodrukować dodatkowe strony lub umieścić informacje specjalne na każdej stronie. Możemy wykorzystać druk czterokolorowy CMYK, który umożliwi prezentację zdjęć i grafiki.
Podsumowanie
Jeżeli zależy ci na stworzeniu własnego kalendarza praktycznie od podstaw, musisz liczyć się z dodatkowymi kosztami, ale też z dłuższym terminem realizacji. Dlatego właśnie warto zacząć myśleć o tym jak najwcześniej, abyśmy mogli spokojnie zrealizować zamówienie przed zakończeniem roku 2017. Jeżeli jednak wybrałeś kalendarz z naszej oferty magazynowej, nadal masz wiele możliwości indywidualizacji kalendarza, np. tłoczenie logo, personalizacja, wklejki reklamowe. Odezwij się do nas, a my pomożemy wybrać najlepszą opcję dla Ciebie!